για το 132 Δ.Σ. Αθηνών: Σύλλογος μεταπτυχιακών Φοιτητών /τριών Ψήφισμα διαμαρτυρίας

Ψήφισμα Συλλόγου μεταπτυχιακών φοιτητών/τριών και υποψηφίων διδακτόρων του ΠΤΔΕ του ΑΠΘ
Σύλλογος μεταπτυχιακών Φοιτητών /τριών
και υποψηφίων διδακτόρων του Π.Τ.Δ.Ε
του Α.Π.Θ

Θεσσαλονίκη 8/1/2008
Αριθμός Πρωτ. 75

ΘΕΜΑ: Ψήφισμα διαμαρτυρίας

Το παρακάτω κείμενο συνυπογράφουν ομόφωνα τα ΔΣ των 1) προπτυχιακών Φοιτητών /τριών του Π.Τ.Δ.Ε του Α.Π.Θ 2) μεταπτυχιακών Φοιτητών /τριών και υποψηφίων διδακτόρων του Π.Τ.Δ.Ε του Α.Π.Θ 3) μετεκπαιδευόμενων δασκάλων στο Διδασκαλείο Δημ.Γληνός του Π.Τ.Δ.Ε του Α.Π.Θ

Ψήφισμα

Το 132 Δ.Σ. Αθηνών (με 72% αλλόγλωσσους μαθητές) είναι ένα από τα λίγα σχολεία στην Ελλάδα το οποίο προσπαθεί μέσα από ένα πλήθος καινοτόμων δραστηριοτήτων να αντιμετωπίσει τη σχολική αποτυχία και τον κοινωνικό αποκλεισμό των μαθητών του.
Οι δραστηριότητες αυτές υποστηρίζονται και αξιολογούνται εδώ και καιρό από δύο πανεπιστήμια της χώρας (Αθηνών και Θεσσαλονίκης), έχουν ανακοινωθεί σε παιδαγωγικά συνέδρια και δημοσιευθεί σε παιδαγωγικά περιοδικά.
Ανάμεσα σε αυτές χαρακτηριστικότερες είναι η διδασκαλία της μητρικής γλώσσας των αλλόγλωσσων μαθητών του (τις απογευματινές ώρες) και η ταυτόχρονη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας στους γονείς τους, η ανάπτυξη νέων διδακτικών προσεγγίσεων, ενδοσχολική επιμόρφωση για εκπαιδευτικούς και γονείς, εναλλακτικά προγράμματα και δράσεις που αξιοποιούν τη γλώσσα και τον πολιτισμό όλων των μαθητών, η ανάπτυξη σχέσεων με τους γονείς και το άνοιγμα του σχολείου στην τοπική κοινωνία.
Είναι ένα σχολείο το οποίο φυσιολογικά θα έπρεπε να δίνεται ως παράδειγμα για τον τρόπο με τον οποίο μια σχολική μονάδα, με τη συστηματική, σκληρή και επιστημονικά τεκμηριωμένη δουλειά της εκπαιδευτικής ομάδας που το απαρτίζει, καταφέρνει να εκπληρώσει με επιτυχία αυτό που το Σύνταγμα ορίζει ως στόχο και υποχρέωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Κι όμως η μεθοδευμένη απομάκρυνση, μέσω των κρίσεων των στελεχών εκπαίδευσης, της επί 9 χρόνια διευθύντριας του σχολείου Στέλλας Πρωτονοταρίου, φαίνεται να δείχνει ποιο σχολείο θέλει το υπουργείο και ποιο δε θέλει.
Αυτή η τιμωρητική αξιολόγηση της διευθύντριας δεν αφορά και δεν πλήττει τόσο την ίδια, όσο τη δουλειά του σχολείου, καθώς ο νέος διευθυντής την πρώτη ημέρα ανάληψης των καθηκόντων του διέκοψε με βίαιο τρόπο δράσεις του σχολείου που βρίσκονταν σε εξέλιξη, ξεκινώντας από τα μαθήματα διδασκαλίας της ελληνικής γλώσσας στους μετανάστες γονείς που για έξι συνεχή χρόνια γίνονται εθελοντικά από δασκάλους του σχολείου.
Εμείς ως προπτυχιακοί και μεταπτυχιακοί φοιτητές του Π.Τ.Δ.Ε. του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, στεκόμαστε στο πλευρό της διευθύντριας, των δασκάλων και του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων του συγκεκριμένου σχολείου. Συντασσόμαστε δίπλα τους στο δίκαιο αίτημά τους για επιστροφή της διευθύντριας στη θέση της, την οποία με βάση τα τυπικά της προσόντα αλλά και την εκπαιδευτική της δράση αναμφισβήτητα δικαιούται. Ζητούμε τέλος από το Υπουργείο Παιδείας να σεβαστεί τη σοβαρή και πολύτιμη δουλειά τέτοιων σχολείων η αξιολόγηση της οποίας, με βάση τη συνέντευξη στα υπηρεσιακά συμβούλια, αποδεικνύεται παράλογη, αντιεπιστημονική και από μη παιδαγωγικά κριτήρια κατευθυνόμενη.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s