ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ ΤΟΝ ΑΙΡΕΤΟ στο ΥΣΜΕ

Το ΥΣΜΕ είναι όργανο διοίκησης με πλειοψηφία διορισμένων μελών και χαρακτηρίζεται από τον πλήρη κυβερνητικό και κομματικό έλεγχο. Εφαρμόζει και υλοποιεί την κυβερνητική πολιτική και τις επιλογές της. Διοικητικές πράξεις, μεταθέσεις, αποσπάσεις και τοποθετήσεις .στα μειονοτικά σχολεία εξαρτώνται από το ασφυκτικό πλαίσιο λειτουργίας του.

Όλες οι κυβερνήσεις χρησιμοποίησαν μέχρι τώρα το ΥΣΜΕ ως όργανο διαχείρισης του μίζερου και φτωχού μειονοτικού σχολείου.

Για το σκοπό αυτό υποχρηματοδοτούν σταθερά τη μειονοτική εκπαίδευση σε σχέση με τις πραγματικές ανάγκες της, προσλαμβάνουν ωρομίσθιους για να καλύψουν πραγματικές και μόνιμες ανάγκες ενώ δε δημιουργούν νέες οργανικές θέσεις (πόσα σχολεία λειτουργούν σαν 4/θέσια ενώ ονομαστικά είναι 2/θέσια;).

Συνάδελφοι καταδικάζονται σε περιπλάνηση μεταξύ 3—4 σχολείων «για να καλύψουν το ωράριο». Το ίδιο  ωράριο που πέρσι επεκτάθηκε στα 4/θέσια και άνω σχολεία και που φέτος παραβιάζεται στα ολοήμερα με εντολές προϊσταμένων για παραμονή στο σχολείο και πέραν του διδακτικού ωραρίου και χωρίς ανάθεση άλλης εργασίας. Ταυτόχρονα δεν ορίζονται υπεύθυνοι ολοήμερων (το επίδομα κοστίζει στο κράτος…) ενώ τα ολοήμερα απαξιώνονται στις συνειδήσεις του πληθυσμού αφού ανοιγοκλείνουν ανάλογα με το προσωπικό. Ειδικότητες φτάνουν από τον Οκτώβρη έως το Γενάρη και διαφορετικές σε κάθε σχολείο!.

Η γκάμα βιβλίων και υλικών του ελληνόγλωσσου προγράμματος που διαρκώς συρρικνώνεται (που πήγαν  τα  γράμματα της Α’ τάξης, οι κασέτες, τα λεξικά, το «να ‘χαμε…;) ενώ και οι υποδομές / εγκαταστάσεις υγιεινής συχνά ανήκουν σε περασμένες δεκαετίες…

Όλες οι κυβερνήσεις αξιοποίησαν έως τώρα το ΥΣΜΕ για την εξαχρείωση συνειδήσεων, ως μηχανισμό πελατειακών σχέσεων του κυβερνητικού – κρατικού-κομματικού συνδικαλισμού.

Δεν είναι τυχαίες οι «εξυπηρετήσεις» στις τοποθετήσεις  αναπληρωτών και ωρομισθίων, στις αποσπάσεις, στα κενά των σχολείων που θα βγουν σε αναστολή και που λίγοι μαθαίνουν, στις πληροφορίες για τα κενοθησόμενα που γίνονται ανταλλάξιμα γραμμάτια στις επόμενες εκλογικές διαδικασίες.

 Όλα τα νομοθετικά κείμενα της τελευταίας περιόδου (νόμος της αξιολόγησης, κανονισμοί, καθηκοντολόγια) αποδεικνύουν ότι όργανα σαν το ΥΣΜΕ αναλαμβάνουν τη «βρώμικη δουλειά» για να στηθεί το αυταρχικό σχολείο και να στηριχθεί η αξιολόγηση –χειραγώγηση των εκπαιδευτικών. Είναι το ΥΣΜΕ και τ’ άλλα όργανα που θα έχουν τον τελικό λόγο στις υπηρεσιακές μεταβολές σήμερα και αργότερα στο μισθό των εκπαιδευτικών. Είναι το ΥΣΜΕ που μαζί με όλη την ιεραρχία θα είναι ο βραχίονας, το μακρύ χέρι της κυβερνητικής πολιτικής σε κάθε αντιδραστικό της βήμα. Καθόλου τυχαίο δεν είναι , ούτε κατάλοιπο απλά παλαιάς νομοθεσίας η συνέντευξη στις μεταθέσεις. Αν σήμερα η συνέντευξη είναι τυπική διαδικασία, κάποτε δεν ήταν και μπορεί ανά πάσα στιγμή να ξαναγίνει μηχανισμός ελέγχου των εκπαιδευτικών.

Το  ανεξάρτητο ριζοσπαστικό ρεύμα

Οι ανεξάρτητες συλλογικότητες Ροδόπης και Ξάνθης βρισκόμαστε μαζί με τους συναδέλφους στους πολύμορφους κοινωνικούς και εκπαιδευτικούς αγώνες ενάντια στην αντιλαϊκή και  αντιεκπαιδευτική πολιτική. Αντιπαλεύουμε τις αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις στην  εκπαίδευση, την απαξίωση του δημόσιου σχολείου, τη χειραγώγηση του εκπαιδευτικού, το διοικητισμό, τη λογική της ιεραρχίας, τις δομές που θα στηρίξουν το σχολείο της αξιολόγησης και του αυταρχισμού.

Είμαστε αντίθετοι με την ενσωμάτωση του κινήματος στη λογική της διαχείρισης. Δε θεωρούμε πως οι αγώνες δίνονται σε αδιαφανή και στεγανοποιημένα όργανα σαν τα Υπηρεσιακά συμβούλια που προστατεύονται από ένα ολόκληρο θεσμικό πλαίσιο, ώστε να μην ελέγχονται από το κίνημα. Οι αγώνες δίνονται στο σύλλογο διδασκόντων, στη Γενική Συνέλευση, στη διαδήλωση. Άρα είμαστε αντίθετοι σε κάθε λογική συνδιαχείρισης. Δίνουμε τη μάχη όχι για να συνδιαχειριστούμε την αντιεκπαιδευτική πολιτική, αλλά για να την ανατρέψουμε. 

Παρεμβαίνουμε στο ΥΣΜΕ με αντιδιαχειριστική λογική 

και  αγωνιστική κατεύθυνση

 

~ Για δυναμική εναντίωση στις αντιεκπαιδευτικές επιλογές Για να μη γίνεται ο αιρετός γρανάζι του αυταρχικού μηχανισμού της διοίκησης, άλλοθι για την κάλυψη της εκάστοτε κυβερνητικής πολιτικής.

~ Για την ίση μεταχείριση όλων, την αξιοπρέπεια στις αποσπάσεις, τοποθετήσεις και σε κάθε υπηρεσιακή μεταβολή, ενάντια στο πελατειακό σύστημα, το ρουσφέτι και τα κομματικά χατίρια.

~ Για να  δώσουμε τη μάχη της υπεράσπισης της δημόσιας εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών. Ενάντια αλόγιστες μετακινήσεις συναδέλφων σε 3-4 σχολεία. Για τον καθορισμό κενών και πλεονασμάτων σύμφωνα με τις ανάγκες και το τύπο του σχολείου και όχι με την αυστηρά δομημένη αντιεκπαιδευτική νομοθεσία.

            ~ Για την κάλυψη των αναγκών προσχολικής εκπαίδευσης των παιδιών της μειονότητάς και τη δημιουργία νηπιαγωγείων όπου υπάρχει δημοτικό σχολείο. Για σύγχρονα αναλυτικά προγράμματα σπουδών του μειονοτικού σχολείου και τη διδασκαλία όλων των μητρικών γλωσσών.

        ~ Για την προάσπιση των εργασιακών σχέσεων και δικαιωμάτων και το απαραβίαστο του διδακτικού μας ωραρίου.

 

Διεκδικούμε τον αιρετό στο ΥΣΜΕ

μ’ αυτή τη λογική που εκθέσαμε και με τη δυναμική του ρεύματος του ανεξάρτητου ταξικού συνδικαλισμού. Είναι αυτονόητο ότι ένας/μία αιρετός μιας τέτοιας αντίληψης ΔΕΣΜΕΥΕΤΑΙ:

Να αναδεικνύει σε συναδέλφους και κοινωνία τα προβλήματα που συσσωρεύει η κυβερνητική πολιτική, το Υπουργείο και η Διοίκηση.

Να ελέγχει, να καταγγέλει και να αποκαλύπτει τις αυθαίρετες,  και παράνομες ενέργειες,  τις πελατειακές σχέσεις και τις αδιαφανείς διαδικασίες των «εξυπηρετήσεων». Να βρίσκεται έξω από τη λογική της διοίκησης, τις έριδες και τις αντιπαλότητες για τη νομή της εξουσίας.

Να βρίσκεται δίπλα σε όσους συναδέλφους υφίστανται αδικίες, διώξεις και αυθαιρεσίες. Να εφαρμόζει και να υλοποιεί τις αποφάσεις των συλλόγων και των Γενικών τους Συνελεύσεων .

Να ενημερώνει τους συναδέλφους για κάθε στάση, θέση και ενέργειά του. Να ασκεί θητεία ενός μόνο χρόνου και να επιστρέφει στην τάξη του, συμβάλλοντας στην εναλλαγή, ενάντια στον παραγοντισμό και τις προσωποπαγείς θέσεις.

Να μην συμμετέχει με κανέναν τρόπο σε καμιά διαδικασία αξιολόγησης, αντίθετα να επιχειρήσει να μπλοκάρει κάθε τέτοια πράξη και αν χρειαστεί, να φτάσει ακόμα και στην παραίτηση για να συμβάλει σ’ αυτήν την κατεύθυνση.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s