Νέα γρίπη : Πετώντας την ευθύνη στους εκπαιδευτικούς

ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΗ ΓΡΙΠΗ

Τα σχέδια επί χάρτου – Οι ευθύνες στους εκπαιδευτικούς

             Με απόλυτα υποκριτικό τρόπο αντιμετωπίζει το ΥΠΕΠΘ το ζήτημα των αναγκαίων προφυλάξεων και προετοιμασίας των σχολείων απέναντι στο νέο στέλεχος της γρίπης.   Με μια εγκύκλιο επιχειρεί να ξεφορτωθεί τις ευθύνες του και ταυτόχρονα να κατευθύνει την συζήτηση μακριά από τα τεράστια προβλήματα λειτουργίας των σχολείων με την έναρξη της σχολικής χρονιάς.

 Το σχέδιο του ΥΠΕΠΘ είναι εκτός πραγματικότητας της εκπαίδευσης και επιχειρεί να μεταφέρει τις ευθύνες στους εκπαιδευτικούς αφού:  

  • Προϋποθέτει και θεωρεί δεδομένη την ύπαρξη εκπαιδευτικών στα σχολεία που θα υλοποιήσουν το περιεχόμενό της….όμως χιλιάδες εκπαιδευτικοί λείπουν ακόμα και για το απαραίτητο εκπαιδευτικό έργο με ευθύνη αποκλειστικά του ΥΠΕΠΘ. Οι υπάρχοντες εκπαιδευτικοί σε ορισμένες περιπτώσεις δεν αρκούν ούτε για τη συγκρότηση των τριμελών ομάδων (μέτρο εντελώς ανεφάρμοστο στα ολιγοθέσια)
  • Εμφανίζεται σχεδόν ως αυτονόητη η ύπαρξη της απαραίτητης υποδομής σε όλα τα σχολεία (αίθουσες, τουαλέτες κ.τ.λ). Λες και δεν υπάρχουν τεράστια προβλήματα και ελλείψεις στο κτιριακό με ευθύνη του ΥΠΕΠΘ και των κυβερνήσεων ΝΔ και ΠΑΣΟΚ. Ανέκδοτα μοιάζουν τα περί ορισμού χώρου παραμονής πιθανών κρουσμάτων στα προκάτ νηπιαγωγεία της μιας αίθουσας 5*5. Η «διασπορά» των μαθητών στα σχολεία κλουβιά των 350 μαθητών και στα τμήματα των 25 θυμίζει  επιχειρησιακές διαταγές καραβανάδων…Επιπλέον υπάρχουν χιλιάδες σχολεία όπου οι εγκαταστάσεις υγιεινής θυμίζουν μεσαίωνα…
  • Η έμφαση στην καθαριότητα είναι εξ αρχής κενό γράμμα, αφού δεν υπάρχει ούτε καν το προσωπικό (καθαρίστριες) για τη δουλειά αυτή. Ακόμα και όπου υπάρχουν εργάζονται με ελαστική μερική εργασία και πληρώνονται με μεγάλες καθυστερήσεις. Δεν υπάρχει πουθενά μόνιμο προσωπικό για την κάλυψη αναγκών συντήρησης και καθαριότητας των σχολείων και δεν είναι στα σχέδια των κυβερνήσεων ΝΔ και ΠΑΣΟΚ η πρόσληψή του αφού προωθούν τη λογική της ελαστικής μη μόνιμης εργασίας.
  • Η αγορά των απαραίτητων υλικών θα αναγκάσει τα ήδη σοβαρά υποχρηματοδοτούμενα σχολεία σε περιστολή των αναγκαίων εξόδων για την τυπική λειτουργία και εκπαιδευτική διαδικασία (αγορά αναλώσιμων κ.τ.λ) Φυσικά να μην συζητήσουμε για τα οικονομικά δεδομένα σχετικά με κτιριακές υποδομές που πρέπει να αντιμετωπιστούν….Καμία κουβέντα δε γίνεται για αυξήσεις (μόνιμες και όχι με μορφή έκτακτης επιχορήγησης) στις επιδοτήσεις των σχολείων και γενικά στις αυξήσεις των δαπανών για την παιδεία από τον τακτικό προϋπολογισμό.

Το ΥΠΕΠΘ αδιαφορεί και προσποιείται πως αγνοεί τη χρόνια υποχρηματοδότηση, το άλυτο κτιριακό, τις ελλείψεις του απαραίτητου προσωπικού για το εκπαιδευτικό και όποιο άλλο έργο των σχολείων. Παρουσιάζει ένα φαντασιακό σχέδιο πρόληψης της διασποράς της γρίπης για να αποποιηθεί τις ευθύνες του. Αλλά ακόμα και αυτό το «σχέδιο» είναι καθυστερημένο αφού θα μπορούσε να το έχει κάνει από το Μάη…

 Το παζάρι του φόβου στην εποχή του ξηλώματος των εργασιακών δικαιωμάτων.

Οι οδηγίες του ΥΠΕΠΘ δομούνται στη λογική της αγοράς και όχι της κάλυψης των κοινωνικών αναγκών ενώ αγνοούν τις συνθήκες εργασίας των γονέων.

Η κοινωνική ευθύνη του σχολείου εξαντλείται στην επιφυλακή για τον εντοπισμό την καταγραφή και την απομόνωση ουσιαστικά των μαθητών που θα ασθενήσουν. Η ευθύνη μεταφέρεται μέσω τηλεφώνου στο γονέα ή κηδεμόνα. Το εάν αυτός εργάζεται και δεν μπορεί να φύγει από την εργασία του στο σημερινό περιβάλλον εργασιακής ανασφάλειας και απολύσεων είναι άλλη υπόθεση…Ακριβώς το ίδιο ισχύει για την περίθαλψη του παιδιού στο σπίτι.  

Η επίσκεψη σε νοσοκομείο δεν συστήνεται αφού το νοσοκομείο μπορεί να γίνει χώρος διασποράς του ιού. Αγνοείται όμως επιδεικτικά το γεγονός πως η επίσκεψη σε γιατρό ή γενικά σε Α/βάθμιο επίπεδο φροντίδας πιθανά να είναι αδύνατη για τους ανασφάλιστους γονείς που πρέπει να πληρώσουν.

Συνεπώς το σχέδιο της κυβέρνησης αδιαφορεί για τις πραγματικές συνθήκες στην κοινωνία και θεωρεί αποκλειστικά προσωπική ευθύνη των γονέων (δηλαδή των εργαζομένων) την περίθαλψη των παιδιών μέσα στη ζούγκλα της αγοράς, μέσα στο μεσαίωνα της ελαστικής ανασφάλιστης εργασίας.  

Ακόμα περισσότερο η γρίπη χρησιμοποιείται επικοινωνιακά για να δημιουργήσει κλίμα «έκτακτης ανάγκης» που θα μεταφέρει την πολιτική συζήτηση από τις απολύσεις, τη διάλυση του δημόσιου συστήματος υγείας, τους παγωμένους μισθούς, την κατάργηση της ασφάλισης στον «κίνδυνο» της επιδημίας.

Αυτός ο «κίνδυνος» και οι οδηγίες του ΥΠΕΠΘ είναι νερό στο μύλο της κερδοφορίας των φαρμακοβιομηχανιών. Από τη στιγμή που εντοπίστηκε το νέο στέλεχος της γρίπης υπήρξε μια τεράστια διαφημιστική καμπάνια των φαρμακοβιομηχανιών σε όλο τον πλανήτη για να πειστεί ο κόσμος ότι λίγο πολύ επίκειται η ….πανούκλα! Η εμπέδωση του φόβου της πανδημίας έχει ήδη αποφέρει τεράστια κέρδη στις βιομηχανίες αυτές που πουλούν αντϊικά (tamiflu και άλλα) και σχεδιάζουν, κατασκευάζουν και πωλούν διάφορα πειραματικά εμβόλια σε αστρονομικές τιμές. Μέσω των εμβολίων αυτών πιθανή είναι και η μετατροπή όλων των ανθρώπων σε πειραματόζωα με τη ίδια τη θέλησή τους προκειμένου να προστατευτούν από τον ιό. Τα εμβόλια αυτά κατασκευασμένα ταχύτατα κάτω από την πίεση για κερδοφορία και είναι απλά επικίνδυνα με  άγνωστες τις παρενέργειές τους (ανάλογο περιστατικό είχε συμβεί το 1976 με 41 θανάτους και χιλιάδες προσωρινές ή μόνιμες αναπηρίες από παρενέργειες εμβολίων κατά της γρίπης στις ΗΠΑ). 

Το παιχνίδι αυτό του φόβου και της κερδοφορίας των φαρμακοβιομηχανιών παίζει και η κυβέρνηση που ως θεσμικός φορέας δήλωσε πως θα εμβολιαστεί όλος ο πληθυσμός(!) και σχεδιάζει για τα σχολεία μαζικούς εμβολιασμούς και μέτρα αντιμετώπισης επιδημίας πολύ χειρότερα από αυτά που έχουν εφαρμοστεί σε περιπτώσεις ασθενειών με περισσότερα θύματα π.χ ο εντεροϊός koxaki (με την επιπλοκή της περικαρδίτιδας και τα 14 θύματα το Πάσχα του 2004).

 ΝΙΚΗ ΤΩΝ «ΕΠΙΔΗΜΙΩΝ» η ΝΙΚΗ ΤΩΝ ΕΡΓΑΤΙΚΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ;

 Σήμερα ακόμα και η υπαρκτή πιθανότητα μιας επιδημίας χρησιμοποιείται για τον αποπροσανατολισμό των εργαζομένων από τα πραγματικά αίτια και αποτελέσματα στη ζωή τους της κλοπής του πλούτου που παράγουν.

Σήμερα οι κοινωνικές ανάγκες της ασφάλισης, περίθαλψης και σταθερής μόνιμης εργασίας μετατρέπονται σε «προνόμια».

Σήμερα το κοινωνικό αγαθό της υγείας δίνεται βορά στις βιομηχανίες για εκμετάλλευση και η δημόσια εκπαίδευση υποχρηματοδοτείται για να απαξιωθεί,

                                                      ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

ΝΑ ΔΩΣΟΥΜΕ ΤΗ ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΑΠΑΝΤΗΣΗ!

 Στην υποκρισία, και τον καλλιεργούμενο το φόβο για τη γρίπη να απαντήσουμε με την ψυχολογική υποστήριξη των μαθητών και των οικογενειών τους, να αποκαλύψουμε πως οι δηλώσεις περί «έτοιμων» σχολείων είναι απάτη και επικοινωνιακό προεκλογικό τέχνασμα.

Στα ανεφάρμοστα «σχέδια» να απαντήσουμε με αποφάσεις των συλλόγων διδασκόντων που θα απαιτούν υποδομές, εκπαιδευτικούς, χρηματοδότηση.  

Στην απουσία συστήματος πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας, την απουσία ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού από τα κέντρα υγειονομικής περίθαλψης (ιατρεία χωριών, κέντρα υγείας, νοσοκομεία) να απαιτήσουμε δημόσιο σύστημα υγείας για όλους.

Να αρνηθούμε εμείς και οι μαθητές μας να γίνουμε έρμαια καλλιεργούμενου πανικού, συνεργοί και πειραματόζωα στις κούρσες εκμετάλλευσης και πωλήσεων των φαρμακοβιομηχανιών.

 

ΝΑ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΟΥΜΕ:

~ Σταθερή μόνιμη δουλειά με 1400 ευρώ μισθό, ασφάλιση και περίθαλψη για κάθε εργαζόμενο.

~ 15% του κρατικού προϋπολογισμού για την παιδεία, μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών και άλλου προσωπικού, νέα σύγχρονα σχολικά κτίρια.

~ Μαζικές προσλήψεις ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού.

~Ενιαίο σύστημα αποκλειστικά δημόσιας πρωτοβάθμιας και εξωνοσοκομειακής περίθαλψης

~Τώρα δωρεάν περίθαλψη και παιδιατρική παρακολούθηση όλων των μαθητών μας

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s