Εκπαιδευτικό τοπίο στην ομίχλη

Εκπαιδευτικό τοπίο στην ομίχλη:
Αναπληρωτές με μια βαλίτσα στο χέρι κοιμούνται σε παραλίες, 4000 κενά στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, οι πίνακες παρακάμπτονται με τα 8μηνα του ΟΑΕΔ και το πρόγραμμα του ΙΕΠ για τα νηπιαγωγεία. Η κυβέρνηση πανηγυρίζει για την «ομαλή» έναρξη της χρονιάς και την επέκταση της λογικής του προσοντολόγιου σε όλες τις προσλήψεις μετά την επιβολή του στην ειδική αγωγή με στόχο την πλήρη απαξίωση των πτυχίων και τη σύνδεση της εργασίας με την αξιολόγηση για την οποία ετοιμάζει νέα νομοθεσία.

Η εικόνα στιγμιότυπο μια πορείας που περιλαμβάνει:

Τη συνεχή υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης με υποχρηματοδότηση, κλείσιμο σχολείων, αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τάξη, διάλυση αντισταθμιστικών και υποστηρικτικών δομών, άτυπες και απλήρωτες υπερωρίες του φιλότιμου του εκπαιδευτικών.

Τη φτωχοποίηση, εξαθλίωση και ανασφάλεια των εκπαιδευτικών για να διαγκωνίζονται με χειρότερους όρους για λιγότερες θέσεις εργασίας και με επέκταση της ελαστικής εργασία.

Την τρομοκράτηση των εκπαιδευτικών με την σταδιακή επαναφορά της αξιολόγησης και την επιβολή νέου νομοθετικού πλαισίου λειτουργίας των σχολικών μονάδων.

Η πορεία αυτή δημιουργεί τα προαπαιτούμενα ώστε να μετατραπεί η εκπαίδευση σε πεδίο κερδοφορίας, σε πεδίο χορηγιών, σε χώρο που οι γονείς θα πληρώνουν το «αυτόνομο» σχολείο: σήμερα για παράλληλη στήριξη και αναλώσιμα – αύριο για όλα.

Σχεδιασμοί σαν δύο σταγόνες νερό:

Τα σχέδια κυβέρνησης και αντιπολίτευσης για την εκπαίδευση εμπεριέχουν την ίδια ακριβώς λογική εκφρασμένη με διαφορετική φρασεολογία. Χρησιμοποιούν το αμετάφραστο κείμενο οδηγιών του ΟΟΣΑ από την πρόσφατη έκθεσή του (ανάλυσή της στα ελληνικά εδώ) καθώς και αυτές των ΕΕ ( εδώ), ΣΕΒ ( εδώ), για να δημιουργήσουν διαφορετικά κατ’ όνομα μείγματα εκπαιδευτικής πολιτικής.

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ δια των πορισμάτων Λιάκου και Γαβρόγλου του «εθνικού διαλόγου» μιλά για αυτονομία της τοπικής αυτοδιοίκησης στα προγράμματα των σχολείων, για αυτονομία των σχολείων στην αναζήτηση πόρων, για σταδιακή εισαγωγή «κουλτούρας αξιολόγησης», για δίκτυο «καλών» σχολείων στις φτωχές περιοχές.

Η ΝΔ δια Μητσοτάκη μιλά για μαθητές και γονείς πελάτες, για 1 σχολείο πρότυπο σε κάθε υποβαθμισμένη περιοχή, για αυτονομία του σχολείου στην πρόσληψη εκπαιδευτικών, για απολύσεις, αξιολόγηση και άμεση κατηγοριοποίηση των σχολείων, για voucher στους γονείς και τερματισμό της χρηματοδότησης των σχολικών μονάδων. Όσο για τη ΔΗ.ΣΥ υπερασπίζεται το σχολείο και την απορρύθμιση της Διαμαντοπούλου που άνοιξαν το χορό των περικοπών.

Οι «εναλλακτικές» τους μοιάζουν εντυπωσιακά και οδηγούν στο ταξικό σχολείο της αγοράς, σε σχολεία «ελίτ» για λίγους και σχολεία υποβαθμισμένα για τα παιδιά της πλειοψηφίας που θα αποτελέσουν τη νέα γενιά εκμεταλλεύσιμων εργαζόμενων στο βάρβαρο μύλο της αγοράς εργασίας.

Το νέο ΠΔ 79 αποτελεί κανονιστικό πλαίσιο των κατευθύνσεων αυτών:

~ Ενσωματώνονται οι ΥΑ Φίλη για το νηπιαγωγείο και το δημοτικό σχολείο που αποτελούν τον νομικό μηχανισμό δημοσιονομικής προσαρμογής του δημόσιου σχολείου.

~ Συγκροτείται νέος μηχανισμός περικοπών – οι τριμελείς επιτροπές σε επίπεδο Διεύθυνσης ΠΕ για τη διενέργεια των εγγραφών που, υλοποιώντας της κατεύθυνση του ΟΟΣΑ για αύξηση της αναλογίας μαθητών ανά τμήμα, θα έχουν τη δυνατότητα να κατανείμουν τους μαθητές σε όμορα σχολεία αντί να δημιουργηθούν επιπλέον τμήματα. Συμπεριλαμβάνεται επίσης διάταξη ώστε να διαγράφονται οι μαθητές που ξεπερνούν τις 15 απουσίες.

~ Αφαιρούνται αρμοδιότητες από το Σύλλογο Διδασκόντων.

~ Ιδρύονται αυτοτελείς Περιφέρειες Τμημάτων Ένταξης αντί να ιδρύονται Τ.Ε. σε κάθε Σχολείο και Νηπιαγωγείο. Η κατεύθυνση είναι η κατάργηση ΤΕ και η μετακίνηση των μαθητών τους σε σχολικές μονάδες με γιγαντωμένα ΤΕ.

Ησυχία: η πλειοψηφία της ΔΟΕ κοιμάται…

Η πλειοψηφία των 7 παλιών & νέων κυβερνητικών στο ΔΟΕ (ΔΑΚΕ-ΔΗΣΥ-ΕΡΑ-ΑΕΚΕ) δεν έχει πάρει απόφαση για το χαρακτήρα του ΠΔ79 και δεν «αγγίζει» ούτε καταγγέλλει τις προτάσεις και τις εκθέσεις του ΟΟΣΑ όπου αποτυπώνονται οι σχεδιασμοί ενάντια στα μορφωτικά δικαιώματα! Αλλά δεν είναι μόνο αυτό!

~ Αρνήθηκαν να επικυρώσουν εκ νέου την περσινή απόφασης για αμιγή τμήματα και εναλλαγή στο νηπιαγωγείο που απαντά στο ΠΔ 79 και το νηπιαγωγείο Φίλη!

~ Δεν προτείνουν κανένα ενιαίο πρόγραμμα δράσης – έτσι διασφαλίζουν πως δε θα υπάρξει κοινή απόφαση των 146 συλλόγων ΠΕ στις Γενικές Συνελεύσεις και συνεπώς δε θα υπάρξει καμιά δράση!

Όλο το Σεπτέμβρη η ΔΟΕ δεν έκανε καμιά κινητοποίηση και αρνήθηκε να στηρίξει έστω τις κινητοποιήσεις δεκάδων συλλόγων (μεταξύ των οποίων και του δικού μας).

~ Διαδίδουν υποκριτικά πως διαφωνούν μεταξύ τους (ώστε να δικαιολογούν πως δε βγαίνει απόφαση ποτέ) αλλά μαζί έχουν συγκροτήσει προεδρείο και διαχειρίζονται την Ομοσπονδία.

Στο σύλλογό μας η πλειοψηφία του Δ.Σ. δεν έβγαλε μια ανακοίνωση για το νέο Π.Δ – μια καταγγελία ονοματίζοντας τα κενά που ακόμη υπάρχουν και τις ελλείψεις.

Οι αιρετοί μας δεν αντέδρασαν σε καμία ενέργεια της διοίκησης. Δέχτηκαν χωρίς αντίδραση να βγουν κενά και υπεραριθμίες τον Αύγουστο και τώρα απέναντι στις ελλείψεις δεν λένε τίποτε. ‘Ολοι μαζί – εκεί στα συμβούλια – συνδιοικούν, διορίζουν και τοποθετούν με ασαφή κριτήρια και με τη λογική κάνουμε ότι νομίζουμε και ας αποδείξει ο κάθε συνάδελφος ότι “δεν είναι ελέφαντας”. Στέλνουν ενημερωτικά λες και είναι το γραφείο τύπου της διεύθυνσης. Ενημέρωση για τα κενά και τις ελλείψεις, κριτική για την λειτουργία της διεύθυνσης και των συμβουλίων (απλών και διευρυμένων)στις κρίσεις δ/ντων και προϊσταμένων στα σχολειά δεν υπάρχει στις ανακοινώσεις τους…

~ Η διεύθυνση – διοίκηση προσπαθεί να “κρύψει – εξαφανίσει” τις ελλείψεις. Μοιράζει παράλληλες σε 2 μαθητές ίσως και σε 2 σχολεία. π.χ. επιχειρεί  να λειτουργήσει το ολοήμερο στον Άβαντα χωρίς δάσκαλο (ΠΕ70), μόνο με ώρες άλλων ειδικοτήτων.

Ανυποχώρητα μπροστά!

Υφαίνουμε ξανά το νήμα των κοινωνικών αγώνων!

Διαμορφώνουμε ένα νέο μορφωτικό ρεύμα κριτικής απελευθερωτικής παιδαγωγικής και κοινωνικής χειραφέτησης με συλλογικές ριζοσπαστικές πρακτικές, στην τάξη και το σχολείο.

Δυναμώνουμε τον αγώνα για το δημόσιο δωρεάν σχολείο των όλων, των ίσων, των διαφορετικών, το σχολείο των αναγκών της κοινωνικής πλειοψηφίας.

Διεκδικούμε δημόσιο και δωρεάν σχολείο ενιαίο 12χρονο και 2χρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή μέσα σε ενιαίο 14 χρονο σχεδιασμό με μόνιμη σταθερή εργασία για κάθε εκπαιδευτικό, με τους Συλλόγους Διδασκόντων το μοναδικό αποφασιστικό όργανο, με διπλασιασμό της χρηματοδότησης, ενίσχυση και επέκταση κάθε υποστηρικτικής και αντισταθμιστικής δομής.

Δε μας ταιριάζει της βολής η σιγή!

Αγώνας και συμμετοχή ενάντια στη λογική της ανάθεσης!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.

Δημιουργήστε ένα δωρεάν ιστότοπο ή ιστολόγιο στο WordPress.com.

ΠΑΝΩ ↑

Αρέσει σε %d bloggers: