Συγχώνευση Παιδαγωγικού Τμήματος Πανεπιστημίου της Πάτρας με ΤΕΙ Κοινωνικής Εργασίας

Tο Σχέδιο νόμου «Συνέργειες Πανεπιστημίων και Τ.Ε.Ι., πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, πειραματικά σχολεία, Γενικά Αρχεία του Κράτους και λοιπές διατάξεις» προωθείται από το Υπουργείο Παιδείας με ταχύτατες διαδικασίες για ψήφιση μέσα σε περίοδο διακοπών του Πάσχα, χρόνο ευνοϊκό για την ψήφιση αντιεκπαιδευτικών διατάξεων. Με το συγκεκριμένο νομοσχέδιο η κυβέρνηση προωθεί σαρωτικές αλλαγές στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση με το Νέο Λύκειο, καθιστώντας το ακόμη πιο ταξικό για τα παιδιά των λαϊκών και εργατικών οικογενειών, καθώς εξαφανίζει τη γενική παιδεία, μετατρέπει την Γ΄Λυκείου σε προπαρασκευαστικό έτος για την πρόσβαση στο Πανεπιστήμιο και θεσμοθετεί διαφορετικές ταχύτητες σχολών για την τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Η πρόταση συγχώνευσης έρχεται μ’ ένα σχέδιο νόμου που προωθεί την αντιδραστική μετάλλαξη της Ανώτατης Εκπαίδευσης στα πλαίσια των στρατηγικών σχεδιασμών Ο.Ο.Σ.Α /Ε.Ε / Κυβέρνησης για πανεπιστήμιο και σχολείο της αγοράς. Συρρικνωμένες δομές, ρευστά και ασαφή επιστημονικά πεδία, θολό τοπίο εργασιακών δικαιωμάτων.

Η συγχώνευση αυτή ανοίγει επικίνδυνους δρόμους για το μέλλον των Παιδαγωγικών Τμημάτων αλλά και για τα επαγγελματικά και εργασιακά δικαιώματα των αποφοίτων τους. Πολύ περισσότερο που στην ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας επικρατούν απόψεις ότι τα Παιδαγωγικά Τμήματα έχουν κλείσει τον κύκλο τους. Το σχέδιο έχει προϊστορία. Επιχειρήθηκε και με το νομοσχέδιο για το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής με τη συγχώνευση των Τμημάτων Προσχολικής Αγωγής με το ΤΕΙ βρεφονηπιοκομίας. Διαμορφώνει ένα εξαιρετικά θολό τοπίο για επαγγελματικά δικαιώματα οδηγώντας σε ασαφείς ρόλους και στη διαμόρφωση ενός εκπαιδευτικού – πολυεργαλείο που θα εξυπηρετεί τη συρρίκνωση των δομών της εκπαίδευσης και θα αναλαμβάνει διάφορους ρόλους στο σχολείο. Σε μια εποχή που μεγάλης ανεργίας και γιγάντωσης της ελαστικής εργασίας στην εκπαίδευση, μηδενικών διορισμών για μια σχεδόν δεκαετία και συνέχισης της ίδιας κατάστασης και μελλοντικά η κυβέρνηση προωθεί αναδιαρθρώσεις στο σύνολο της εκπαίδευσης που κάνουν μόνιμο καθεστώς τη συρρίκνωση των δομών της. Σ’ αυτό το πλαίσιο εντάσσεται και η πρόταση για συγχώνευση του Παιδαγωγικού Τμήματος του Πανεπιστημίου της Πάτρας με το ΤΕΙ Κοινωνικής Εργασίας , πρόταση που δεν έχει καμία επιστημονική και παιδαγωγική βάση καθώς συνενώνει ετερόκλητα μεταξύ τους ακαδημαϊκά αντικείμενα.

Σημαντική ευθύνη γι’ αυτή την επιλογή έχουν και οι καθηγητές του συγκεκριμένου Παιδαγωγικού Τμήματος που αποδέχτηκαν την κυβερνητική πρόταση.

Το δημόσιο σχολείο έχει ανάγκη από μόνιμους και μαζικούς διορισμούς εκπαιδευτικών γι’ αυτό για μας έχουν και ρόλο και μέλλον. Κι αυτό είναι κάτι που θα το υπερασπιστούμε.

Να αποσυρθεί άμεσα η συγκεκριμένη πρόταση συγχώνευσης όπως και το νομοσχέδιο στο σύνολό του.


δείτε σχετικό άρθρο στην Εκπαιδευτική Λέσχη

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.