Κανένας εκπαιδευτικός δεν υποχρεούται να παρέχει τηλεκπαίδ ευση από το σπίτι του

Να σταματήσει ο εμπαιγμός και τα επικοινωνιακά παιχνίδια με την τηλεκπαίδευση.

Κανένας εκπαιδευτικός δεν υποχρεούται να παρέχει τηλεκπαίδευση από το σπίτι του.

Το Υπουργείο Παιδείας και η Κεραμέως για μια ακόμη φορά κάνει εξαγγελίες από την τηλεόραση επιδιώκοντας να ενεργοποιηθεί η τηλεκπαίδευση για όσα σχολεία και όσες μέρες μείνουν κλειστά σε όλη τη χώρα λόγω της κακοκαιρίας.

Το εκπαιδευτικό κίνημα, όπως και το γονεϊκό, έχει αναδείξει τα τεράστια παιδαγωγικά, μορφωτικά, ψυχολογικά και κοινωνικά ελλείμματα και προβλήματα που έφερε στην επιφάνεια η εφαρμογή της τηλεκπαιδευσης τα προηγούμενα δύο χρόνια ιδιαίτερα των πιο φτωχών κοινωνικών στρωμάτων. Ένα μέσο και εφαρμογή καθομοίωση με τους νόμους που ψηφίζουν (αξιολόγηση, τράπεζα θεμάτων, εξετάσεις PISA) τον έναν μετά τον άλλον και αποδομούν το δημόσιο χαρακτήρα της εκπαίδευσης, προωθούν την ιδιωτικοποίησή της και καταργούν εργασιακά δικαιώματα και ελευθερίες. Στην ίδια αντιδραστική κατεύθυνση και με την αφήγηση ότι η ύλη προχωρά κανονικά επιδιώκει να στήσει μηχανισμό καταστολής απέναντι στις μαθητικές κινητοποιήσεις, βάζοντας τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς να έχουν το ρόλο «καταδότη», στοχοποιώντας τους μαθητές και τις δίκαιες διεκδικήσεις τους.

Αυτό δεν μπορεί να γίνει ανεκτό από τους εκπαιδευτικούς και το εκπαιδευτικό κίνημα, αφού τίποτε δεν μπορεί να αντικαταστήσει την ζωντανή εκπαίδευση. Δεν υπάρχει καμιά δικαιολογία, ούτε ένα παιδαγωγικό, εκπαιδευτικό, μορφωτικό επιχείρημα για να λειτουργήσει η τηλεκπαίδευση όταν το σχολείο κλείσει υποχρεωτικά για λίγες μέρες. Πολύ δε περισσότερο στην παρούσα συγκυρία όπου με τις συνθήκες λειτουργίας σε πλαίσιο «μη μέτρων» για την αντιμετώπιση της πανδημίας τα σχολεία υπολειτουργούν με μεγάλα ποσοστά απουσιών των μαθητών αλλά και των εκπαιδευτικών με αποτέλεσμα το μορφωτικό έλλειμα να αυξάνεται.

Ταυτόχρονα δεν αποδεχόμαστε να θεωρείται φυσικό να παρακολουθούν οι μαθητές μέσω κινητών και να συνεχίζονται όλα «κανονικά» ή ότι μαθητές δε θα συμμετέχουν γιατί οι γονείς λείπουν ή εργάζονται, ενώ το σχολείο υποτίθεται ότι συνεχίζεται κανονικά. Επίσης πολλές μαθήτριες και πολλοί μαθητές είχαν προμηθευτεί εξοπλισμό από τη σχολική τους μονάδα για να ανταποκριθούν στις ανάγκες της τηλεκπαίδευσης. Πώς θα μεταβούν στα σχολεία τους για να παραλάβουν τον εξοπλισμό αυτόν ενώ η πολιτική προστασία έχει βγάλει ανακοινώσεις για περιορισμό των μετακινήσεων;

Μέγιστο ζήτημα αποτελεί η μη δυνατότητα συμμετοχής του συνόλου των μαθητών με τους ίδιους όρους και η αύξηση των κοινωνικών ανισοτήτων. Κι αυτό δεν αφορά μόνο την κατοχή των εργαλείων (δεν διαθέτουν όλοι τον τεχνολογικό εξοπλισμό που απαιτείται, ή τις επαρκείς γνώσεις χειρισμού και καλή πρόσβαση στο διαδίκτυο ή άλλα οικονομικά προβλήματα), αλλά έχει να κάνει με το γεγονός ότι τα παιδιά των λαϊκών τάξεων, που η σχέση τους με τη γνώση δεν έχει δρομολογηθεί λόγω δυσκολιών του οικογενειακού τους περιβάλλοντος, αλλά οικοδομείται στο σχολείο μέρα με τη μέρα, όταν αυτό λείπει, πιο εύκολα οδηγούνται στην παραίτηση και την εγκατάλειψη. Πολύ περισσότερο τα παιδιά ευάλωτων κοινωνικών ομάδων, τα παιδιά των μεταναστών και προσφύγων.

Το εκπαιδευτικό κίνημα έχει θέσει από την πρώτη στιγμή το ζήτημα της αναδιάρθρωσης της ύλης σε μια κατεύθυνση υπεράσπισης των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών σε όλες τις βαθμίδες, ιδιαίτερα τη στιγμή που το προηγούμενο διάστημα μαθητές κλήθηκαν να δώσουν πανελλαδικές ή προαγωγικές εξετάσεις με τράπεζα θεμάτων σε ύλη που δεν διδάχτηκαν ΠΟΤΕ στο σχολείο!

Είναι απαράδεκτο η πολιτική ηγεσία του υπουργείου, που δεν πήρε κανένα μέτρο ώστε να ανοίξουν τα σχολεία με ασφάλεια, που αφήνει δεκάδες κενά από την αρχή της σχ. χρονιάς να δημιουργεί τετελεσμένα γεγονότα και στο όνομα των «έκτακτων συνθηκών» να ανοίγει το δρόμο για τη γενίκευση της τηλεκπαίδευσης.

Μόνη μας έγνοια κι ανησυχία, τα σπίτια των παιδιών μας που δεν έχουν θέρμανση. Αυτή την έγνοια οφείλει να έχει και το υπουργείο παιδείας και η κυβέρνηση. Να ζεσταθούν όλα τα σπίτια.

Επισημαίνουμε ότι:

  • Στην υπουργική απόφαση (Αριθμ. 111525/ΓΔ4) ΦΕΚ4188 για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση το σχ. έτος 2021-2022, δεν αναφέρεται πουθενά υποχρέωση παροχής τηλεκπαίδευσης σε περίπτωση κλεισίματος σχολείων από αρμόδιους φορείς (τοπικές αρχές, δήμους κτλ), λόγω κακοκαιρίας. Η τηλεκπαίδευση ήταν μία μορφή που επιλέχτηκε εξαιτίας της μακροχρόνιας αναστολής λειτουργίας των σχολείων λόγω κορωνοϊού. Δεν ήταν ούτε είναι ούτε θα πρέπει να είναι μία μορφή που θα επιλέγεται σε έκτακτες συνθήκες. Καμία εγκύκλιος δεν έχει σταλεί από το υπουργείο που να αλλάζει τα δεδομένα.

  • Ενώ υπάρχει πρόβλεψη για όλους τους εργαζόμενους στο δημόσιο παροχής εξοπλισμού κλπ στο NOMO ΥΠ’ ΑΡΙΘΜ. 4807 που ψηφίστηκε τον Ιούνη του 2021 για το «Θεσμικό πλαίσιο τηλεργασίας, διατάξεις για το ανθρώπινο δυναμικό του δημοσίου τομέα και άλλες επείγουσες ρυθμίσεις» έχουν εξαιρεθεί οι εκπαιδευτικοί της υποχρέωσης της υπηρεσίας του φορέα για την παροχή εξοπλισμού και την πληροφοριακή υποστήριξη, προμήθεια στον υπάλληλο με τον απαραίτητο και κατάλληλο για την αποτελεσματική εκτέλεση των καθηκόντων του μέσω τηλεργασίας, τηλεπικοινωνιακό εξοπλισμό και τεχνολογική συσκευή («Σταθμός Τηλεργασίας») και την παροχή υποστήριξης για την εγκατάστασή του (άρθρο 12).

  • Πουθενά στη νομοθεσία δεν προβλέπεται υποχρέωση παροχής εργασίας από το σπίτι του υπαλλήλου χωρίς τη συναίνεσή του.

  • Το ΥΠΑΙΘ δεν έχει απαντήσει τίποτα ακόμα για την απόφαση της αρχής προστασίας προσωπικών δεδομένων που επισημαίνει σοβαρές παραβιάσεις ακόμα και του νέου νομοθετικού πλαισίου για τα προσωπικά δεδομένα εκ μέρους της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας. Μάλιστα και πάλι επιδιώκεται να χρησιμοποιηθεί η εταιρεία της Cisco, η οποία την περσινή χρονιά πληρώθηκε εν τέλει από το ΥΠΑΙΘ (ενώ είχε παρουσιαστεί ως δωρεάν σύμβαση) με σκοπό το προσωπικό της όφελος, που στην προκειμένη περίπτωση ήταν τα προσωπικά δεδομένα εκπαιδευτικών και μαθητών/τριών μας. Δεδομένα που παραχωρήθηκαν στις κερδοσκοπικές ορέξεις της εταιρείας αυτής από το Υπουργείο Παιδείας χωρίς τη συναίνεσή μας και αποτελούν ένα πραγματικό «χρυσορυχείο» για την αμερικάνικη πολυεθνική.

Ιδιαίτερα την ώρα που για τα σχολεία υπάρχει αδυναμία να ανοίξουν δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί καμία τηλεκπαίδευση ούτε από τα σχολεία ούτε από τα σπίτια. Τα ακραία καιρικά φαινόμενα ισχύουν για όλους, μαθητές και εκπαιδευτικούς, και πρωτίστως ενδιαφέρει η ασφάλειά τους, αλλά και σε κάθε περίπτωση οποιουδήποτε έκτακτου γεγονότος προέχει η ασφαλής πρόσβαση στους χώρους εργασίας των εκπαιδευτικών.

Κανένας εκπαιδευτικός να μη δεχθεί να παρέχει τηλεκπαίδευση από το σπίτι του, από τον προσωπικό του χώρο και με δικό της/του εξοπλισμό ΜΕ ΒΑΣΗ ΑΝΥΠΟΓΡΑΦΕΣ «ΕΝΤΟΛΕΣ» ΤΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ

Καταγγέλλουμε την τακτική της κυβέρνησης!

Καλούμε τους συναδέλφους να μην κάνουν οποιαδήποτε μετακίνηση εφόσον τα σχολεία παραμένουν κλειστά λόγω κακοκαιρίας, ενώ καμιά υποχρέωση δεν υπάρχει να εργαστούμε απ’ τον προσωπικό μας χώρο. Με βάση τα παραπάνω το ΔΣ της ΔΟΕ παρέχει πλήρη συνδικαλιστική κάλυψη.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.

Blog στο WordPress.com.

ΠΑΝΩ ↑

Αρέσει σε %d bloggers: