Το πιο σύντομο ανέκδοτο : μάθημα στις 3 Γενάρη…

«…η μελέτη είναι μια προετοιμασία για τη γνώση. Είναι μια άσκηση υπομονής και ανυπομονησίας από μέρους κάποιου που η πρόθεσή του δεν είναι να τα μάθει όλα μονομιάς, αλλά να μοχθήσει για να πετύχει την κατάλληλη χρονική στιγμή της γνώσης»

Πάολο Φρέιρε, Δέκα επιστολές προς εκείνους που τολμούν να διδάσκουν

Προφανώς το Υπουργείο Παιδείας θεωρεί ότι «η κατάλληλη χρονική στιγμή της γνώσης» είναι η Πρωτοχρονιά, το Πάσχα και οι αρχές των καλοκαιρινών διακοπών! Η υποκρισία και η αδιαφορία για τη σχολική πραγματικότητα έχει ξεπεράσει πια κάθε όριο. Ποια παιδαγωγική αξία έχει να κάνουν «μάθημα» κάποια παιδιά ενώ τα αδέλφια τους στο διπλανό δρόμο θα λένε τα Κάλαντα ή θα τσουγκρίζουν τα κόκκινα αυγά τους; Ποια παιδαγωγική αξία έχει να κάνουν «μάθημα» κάποια παιδιά ενώ οι συμμαθητές τους θα ετοιμάζουν τα πράγματά τους για τις καλοκαιρινές διακοπές τους; Με ποια κριτήρια αυτές οι χρονικές στιγμές θεωρούνται κατάλληλες ενώ η Ευέλικτη Ζώνη θεωρείται ακατάλληλος χρόνος για αναπλήρωση ;

Γιατί το Υπουργείο Παιδείας θεωρεί ότι για την αναπλήρωση δεν μπορεί να θυσιαστούν οι ώρες της Ευέλικτης Ζώνης, μπορεί όμως να καταργηθεί μια διδακτική επίσκεψη σε ένα μουσείο όπου ο εκπαιδευτικός με τους μαθητές του θα είχαν τη δυνατότητα να προσεγγίσουν πραγματικά με εναλλακτικούς τρόπους τη γνώση ;

Τάγματα Παιδείας :
η στρατιωτική εκδοχή του Συλλόγου Διδασκόντων !

Με βάση τα ανωτέρω, ο διευθυντής κάθε σχολείου συντάσσει, μετά από εισήγηση του συλλόγου των διδασκόντων, έγγραφο …Εάν ο σύλλογος των διδασκόντων δεν διατυπώσει εισήγηση, ο διευθυντής του σχολείου συντάσσει μόνος του το σχετικό έγγραφο.

5. α) Ο διευθυντής του σχολείου διαβιβάζει το συνταχθέν έγγραφο στον οικείο Διευθυντή Διεύθυνσης ή στον οικείο Προϊστάμενο Γραφείου ο οποίος, εάν το περιεχόμενο είναι σύμφωνο με τις διατάξεις της παρούσης απόφασης, το εγκρίνει ή άλλως το αναπέμπει με τις αναγκαίες παρατηρήσεις για την αναμόρφωσή του.
β) Η συμπλήρωση της ύλης των μαθημάτων για κάθε σχολείο γίνεται με απόφαση του Διευθυντή της οικείας Διεύθυνσης ή του Προϊσταμένου του οικείου Γραφείου η οποία διαβιβάζεται στον διευθυντή του σχολείου προς εφαρμογή.

Τροποποίηση – Συμπλήρωση της αριθμ. Φ.12/1155/125379/Γ1 «Αναπλήρωση διδακτικών ημερών»

Σύμφωνα με αυτή την εγκύκλιο, ένας Σύλλογος Διδασκόντων δεν έχει νόημα να συζητά ούτε να αποφασίζει παρά μόνο να εφαρμόζει την Υπουργική Απόφαση η οποία ακόμη καλά – καλά δεν έχει εκδοθεί ! Εξαιρετικά ευέλικτο και «αποκεντρωμένο» σχήμα : το ΥΠΕΠΘ αποφασίζει – οι Σύλλογοι Διδασκόντων ενημερώνονται και συμφωνούν – ο διευθυντής μεταβιβάζει – ο Προϊστάμενος ελέγχει και εγκρίνει και ο συνταγματάρχης – ω μας συγχωρείτε – ο Διευθυντής της Διεύθυνσης αποφασίζει για τη …συμπλήρωση της ύλης (!!) και «διαβιβάζει» την απόφασή του στο διευθυντή του σχολείου προς εφαρμογή ! Τι πιο δημοκρατικό ;

ΘΑ ΑΚΥΡΩΣΟΥΜΕ ΤΑ ΜΕΤΡΑ ΤΟΥ ΥΠΕΠΘ !

«…οι εκπαιδευτικοί παίρνουμε στα χέρια μας τα μηδενικά εκκαθαριστικά, αλλά έχουμε την ψυχή μας γεμάτη. Ως εκ τούτου το χρηματικό ποσό που η πολιτεία κρατά στα χέρια της είναι μέρος από τον κόπο μας αλλά όχι οι ψυχές μας. Αυτές τις γεμάτες με ελπίδα και ηθική ευθύνη ψυχές μας θα τις δώσουμε όπως πάντα στους μαθητές μας»
Από πρακτικό Συλλόγου Διδασκόντων με θέμα την αναπλήρωση

Το Υπουργείο Παιδείας γελάστηκε γι’ άλλη μια φορά. Πιστεύει κανείς στα σοβαρά ότι εμείς οι εκπαιδευτικοί που για έξι βδομάδες πλημμυρίσαμε τους δρόμους με τα πανό, τα συνθήματά, την αλληλεγγύη και την ενότητά μας, που αψηφήσαμε τα χαμένα μεροκάματα, τα δακρυγόνα και τα χημικά, τις σιδερογροθιές, την κυβερνητική αδιαλλαξία, τη χλεύη της υπουργού, τώρα θα σιωπήσουμε και θα υποταχτούμε; Δεν έχει καταλάβει η κυβέρνηση ότι άλλαξαν πολλά με την απεργία μας : Τίποτα δεν είναι όπως πρώτα. Η δύναμή μας είναι εδώ ! Πηγάζει από τον αγώνα των έξι εβδομάδων, από τη δράση των χιλιάδων που πορευτήκαμε μαζί, τραγουδήσαμε μαζί, βρεθήκαμε στις απεργιακές επιτροπές και στα σχολεία, ενημερώσαμε γονείς κι εργαζόμενους. Κι αν το Υπουργείο Παιδείας «τα ξέχασε», γι’ αυτό είμαστε εδώ, για να του θυμίζουμε ότι εμείς συνεχίζουμε να είμαστε μαζί και ν’ αγωνιζόμαστε.

Γι’ αυτό το αμέσως επόμενο διάστημα οι σύλλογοι χρειάζεται να προχωρήσουν σε συντονισμό της δράσης τους που θα περιλαμβάνει:

– Παράσταση στο ΥΠΕΠΘ για να απαιτήσουμε την απόσυρση των μέτρων και των εγκυκλίων και την αποδοχή της πρότασης της ΔΟΕ που κατατέθηκε στις 9/11.
– Παρεμβάσεις και παραστάσεις στους διευθυντές και προϊσταμένους για να αποδεχτούν τις αποφάσεις των συλλόγων διδασκόντων που ακολουθούν τις αποφάσεις του συνδικάτου τους, αλλά και για να αποτραπούν πιέσεις, απειλές κι επιστροφές πρακτικών.
– Να συνεδριάσουν άμεσα παντού όλοι οι Σύλλογοι Διδασκόντων και να απορρίψουν την ψευδεπίγραφη «αναπλήρωση» του Υπουργείου Παιδείας. Να παραμεριστεί κάθε απόπειρα ολιγωρίας, αυθαιρεσίας ή εκφοβισμού. Όπου εκδηλωθούν αυθαιρεσίες ή αυταρχισμοί της διοίκησης θα πρέπει να ενημερωθούν άμεσα τα συνδικαλιστικά όργανα και να αναλάβουν τις ευθύνες τους.
Το Δ.Σ. της ΔΟΕ πρέπει να οργανώσει και να πρωτοστατήσει σε όλες τις παραπάνω ενέργειες, παίρνοντας την ευθύνη της υπεράσπισης των συναδέλφων και να κηρύξει απεργία για την περίπτωση που συνάδελφοι καλεστούν υποχρεωτικά
– Το Δ.Σ. της ΔΟΕ πρέπει ΤΩΡΑ να ανακοινώσει συγκεκριμένο πρόγραμμα δράσης και συντονισμού με το πανεκπαιδευτικό και το εργατικό κίνημα, με συγκεκριμένες ενέργειες(κοινή σύσκεψη συντονισμού με ΟΛΜΕ – ΠΟΣΔΕΠ – Φοιτητικούς Συλλόγους μαθητές – εργατικά σωματεία, ανακοίνωση απεργιακών κινητοποιήσεων, οργάνωση συλλαλητηρίων κλπ) για το ζήτημα της Συνταγματικής Αναθεώρησης, με αιχμή το άρθρο 16, που τελικά θα συζητηθεί με τη συμπαιγνία κυβέρνησης και ΠΑΣΟΚ, σε διαδικασία εξπρές (ίσως μόνο σε μία μέρα!!!) στις 10 Γενάρη. Το Δ.Σ. της ΔΟΕ να μην κρύψει το θέμα πίσω από την «πίεση για την αναπλήρωση».

– Οι συνάδελφοι και συναγωνιστές απεργοί, πρέπει να σπάσουν το κλίμα εγκλωβισμού που στήνει το ΥΠΕΠΘ με αφορμή την «αναπλήρωση» . Να συμμετάσχουν μαζικά και αποφασιστικά στις απεργιακές κινητοποιήσεις και τα συλλαλητήρια ενάντια στη συνταγματική αναθεώρηση και τη συνεχιζόμενη λιτότητα.

Ο ΑΓΩΝΑΣ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ
ΕΝΩΜΕΝΑ ΚΑΙ ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΙΚΑ

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.

Δημιουργήστε ένα δωρεάν ιστότοπο ή ιστολόγιο στο WordPress.com.

ΠΑΝΩ ↑

Αρέσει σε %d bloggers: